Staat de prijsvergelijker al in jouw online marketing plan?

Staat de prijsvergelijker al in jouw online marketing plan?

Het maken van winst op de producten en diensten die je verkoopt als ondernemer of bedrijf, is natuurlijk best wel een prioriteit. Zeker als we kijken naar het plan voor in de online marketing. Met verschillende strategieën en tactieken, is er een hoop winst te behalen. Het vergelijken van de prijzen van verschillende producten of merken, bijvoorbeeld aan de hand van een prijsvergelijker, is een van deze strategieën. Dit is namelijk niet alleen maar een techniek die bedrijven en merken toepassen, maar ook de consument is sneller geneigd op zoek te gaan naar de beste deal.

Marketing Punten bij vergelijkingen

Producten en diensten kunnen op meerdere manieren met elkaar vergeleken worden. Via Bigshopper gaat dit voornamelijk om de prijs, maar je kan bijvoorbeeld ook kijken naar de merkwaarden of de proposities van het bedrijf. Hierbij is het van belang om je merk duidelijk af te bakenen, zodat je gemakkelijk te herkennen bent tussen de verschillende concurrenten. Als jij een merk bent dat luxe uit wilt stralen, is het zijn van de goedkoopste waarschijnlijk niet je nummer één prioriteit. Dit geeft namelijk het tegenovergestelde idee aan de klant.

Voordelen en valkuilen

Waar het gebruik van een vergelijkingswebsite voordelen heeft voor jouw merk, bijvoorbeeld voor het vergroten van de naamsbekendheid en het bereiken van nieuwe klanten, zitten hier ook mogelijke valkuilen aan vast. Het is namelijk van belang dat de data die geupload wordt, helemaal compleet is. Denk hierbij niet alleen aan de productfoto en de prijs, maar ook de productomschrijving, mogelijke levertijden of vertragingen, allergieën als het om etenswaren gaat of afmetingen. Hoe meer up-to-date de informatie is, hoe sneller de klant geneigd is om het product ook daadwerkelijk te kopen. Ze hoeven dan niet meer op zoek te gaan naar antwoorden op hun vragen, en weten precies waar ze aan toe zijn.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.